Terugblik & De 10 meest bekeken recepten van augustus 2019

0 reacties

De maand augustus is weer voorbij gevlogen, zeker omdat wij de laatste 3 weken van augustus heerlijk vakantie hadden. We zijn niet echt op vakantie geweest, maar hebben ons prima vermaakt. We gingen een paar keer naar Duitsland, België, Maastricht, Zeeland en bezochten een paar dierenparken.

Dag 1 – Duitsland

Op de eerste vakantiedag gingen wij een dagje naar Duitsland. We reden als eerste naar de Markthalle in Krefeld. Dit is een super grote supermarkt waar je ook lekker kunt eten, zoals lekkere broodjes, Sushi en Pizza. We begonnen met een lekker ontbijtje. Daarna reden we door naar Moers en Kempen. We waren van plan om ergens een Schnitzel te gaan eten, maar konden nergens in het centrum een restaurant met goede Schnitzels vinden. Dus zijn we op de terugweg naar huis bij La Place gestopt voor een pizza en een een biefstukje. Ook lekker!

Dag 2 t/m 4 – Klussen & Ikea

De volgende dagen bleven wij thuis en gingen we naar Ikea. Want ik had mij ineens bedacht dat het handiger zou zijn om wat kamertjes op de bovenverdieping om te wisselen, zodat er ruimte zou zijn voor een werkkamer, waar ik mijn recepten kan uitwerken en foto’s kan maken. Zo gezegd, zo gedaan. Wij naar Ikea voor wat nieuwe meubels en na een dag flink klussen was alles bijna af.

Dag 5 – Blijdorp

Vrijwel iedere vakantie bezoeken wij wel meerdere dierenparken. Omdat wij het lekker vinden om daar een beetje rond te wandelen, dieren te bekijken en omdat ik het leuk vind om dieren te fotograferen. Blijdorp is lekker dicht in de buurt en het blijft een leuk park. Op de terugweg reden we nog even langs Ikea om nog wat spulletjes te halen voor de nieuwe werkkamer.

Dag 6 – Nieuwe auto

Het werd weer tijd om naar een nieuwe auto te kijken, dus gingen wij naar Ames in Dordrecht en maakten een afspraak voor de week erna om een proefrit te maken.

Dag 7 – Düsseldorf

Düsseldorf kenden we eigenlijk alleen van de kerstmarkt, dus het werd eens tijd om in de zomer naar Düsseldorf te gaan. We vertrokken al vroeg en aten onderweg een heerlijke verse Duitse Brezel. In Düsseldorf wandelden we wat door de stad en bezochten de Mayersche Buchhandlung. Een super grote boekhandel, met een grote selectie aan Duitse kookboeken. Natuurlijk wilde ik er eentje meenemen, dus dat was moeilijk kiezen. Maar ik koos voor een mooi broodbakboek. Verder zaten we op wat terrasjes en maakten we een boottochtje dat niet veel bleek voor te stellen, de tour bestond alleen uit het heen en weer varen langs de boulevard. Maar het was toch een leuk tochtje, want het was ook heerlijk weer. ’s Avonds aten wij een heerlijke Schnitzel met Bratkartoffeln.

Dag 8 & 9 – Thuis

Het weekend bleven we thuis om nog wat klusjes te doen in huis.

Dag 10 – Pairi Daiza

Pairi Daiza stond al een tijdje op ons lijstje om eens naartoe te gaan. Het is een stukje rijden, maar zeker de moeite waard. Het is een schitterend park om doorheen te wandelen en zo ontzettend groot. De Koalabeertjes en de vleerhonden vond ik ook super schattig.

Dag 11 – Middelburg

We gingen terug naar Ames om een auto op te halen, deze auto mochten we een hele dag meenemen om proef te rijden. We namen de toeristische route naar Middelburg. In Middelburg liepen we wat door het centrum en zaten we een tijdje op een terrasje. Op de terugweg reden we om en maakten we nog een stop in Willemstad, hier waren we nog nooit geweest. Wat een leuke plek zo dicht bij huis eigenlijk.

Dag 12 – Auto bestellen

De auto ging weer terug naar Ames en we bestelden onze eigen nieuwe auto. Een mooi grijs exemplaar in sportuitvoering. Begin januari krijgen we hem, dus nog eventjes geduld.

Dag 13 & 14 – Nachtje Maastricht

We vertrokken met de trein naar Maastricht, waar we een nachtje bleven slapen. We verbleven in Hotel Maison Hustinx op het Vrijthof. Een mooi hotel met veel oude details. Als eerste namen we plaats op een terras aan het water, waar we super lekkere kersenvlaai aten. De rest van de dag slenterden we wat door het centrum en brachten we uren door op het terras van Oak34. Een heel gezellig terras, met super vriendelijk personeel. Een grote bierkaart en heerlijke cocktails.

De volgende morgen kregen we een lekker ontbijtje in het hotel en gingen we langzaamaan richting huis met de trein. Maar niet voordat ik nog zo’n heerlijk stukje kersenvlaai gegeten had.

Dag 15 t/m 17 – Thuis

Dit weekend deden we het rustig aan en genoten we thuis in ons tuintje van het mooie weer. Ook boekten we last minute nog een nachtje Renesse.

Dag 18 & 19 – Nachtje Renesse

Begin van de middag reden we weer de toeristische route richting Zeeland. En checkten in bij Villa Westerduin. We werden hartelijk ontvangen in het aangrenzende badhotel. Na onze spullen op de kamer gebracht te hebben gingen we naar Strandpaviljoen de Schorpioen, onze favoriete strandtent van Renesse. Hier bleven we zitten tot zonsondergang. Toen de zon onder was gegaan liepen we terug naar het stadje voor een heerlijk ijsje van IJssalon ICE-AT-SEA en nog wat drankjes op het terras van Restaurant de Wig.

De volgende morgen ontbijten we buiten op het terras bij de Villa. Nadat we wat over de markt hebben gelopen gaan we weer richting huis.

Dag 20 – Gent

Mijn vader was die dag jarig, dus gingen wij met mijn ouders een dagje op stap om zijn verjaardag te vieren. We gingen naar Gent, wat een mooie stad! We slenterden wat door de stad, aten een patatje, pakten wat terrasjes, maakten een boottochtje en aten een lekkere pizza. Het was een gezellige dag.

Dag 21 – Ouwehands Dierenpark

Nog één dagje op stap deze vakantie. Nog een dagje naar een dierenpark. We kozen Ouwehands Dierenpark, dit vinden we een leuk park waar je rustig op je gemakje rond kunt wandelen en ze hebben er leuke dieren, zoals de reuzenpanda en witte leeuwen.

Dag 22 & 23 – Thuis

En dan is de vakantie officieel voorbij en is het eigenlijk weer gewoon weekend. Het weekend deden we rustig aan en genoten van het zonnetje in de tuin.

Het was een fijne vakantie!

De 10 meest bekeken recepten van augustus 2019

Zoals iedere maand deel ik ook de 10 meest bekeken recepten van de afgelopen maand met jullie. En wéér staat de Italiaanse gehaktschotel met stipt op 1!

Heb jij een recept van mij gemaakt? Deel dan een foto op Facebook of Instagram met #marielleindekeuken Dat zou ik heel leuk vinden!

1. Italiaanse gehaktschotel

Italiaanse gehaktschotel

2. Hongaarse Goulash

Hongaarse goulash

3. Appel-yoghurtcake

Appel-yoghurtcake

4. Lasagne met lekker veel groente

Lasagne met lekker veel groente

5. Foe Yong Hai zoals bij de chinees

Foe yong hai zoals bij de Chinees

6. Kaneelkoekjes

7. Marokkaanse gehaktballetjes in tomatensaus

Marokkaanse gehaktballetjes in tomatensaus met couscous

8. Zachte witte puntjes

Zelfgemaakte zachte witte puntjes

9. Hollands stoofpotje

Hollands stoofpotje

10. Vegetarisch stoofpotje met champignons en worteltjes

Vegetarisch stoofpotje

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *