Review fotoboek van Fotofabriek.nl

Leuk om aan iemand cadeau te geven! Een zelfgemaakt kookboek met je favoriete recepten.

Fotofabriek

Van Fotofrabriek.nl mocht ik een fotoboek maken. Fotofabriek heeft de afgelopen jaren verschillende prijzen gewonnen voor de beste fotoboekenleverancier, waaronder die van AVRO-TROS Radar. Ik maakte er een leuk kookboek van, met een aantal van mijn favoriete recepten.

Review

Ik maakte het fotoboek op mijn Macbook en hoefde hiervoor geen software te installeren. Ik kon het fotoboek direct op de website van Fotofabriek maken via de online editor. Ik moest er wel echt even voor gaan zitten en er gingen aardig wat uurtjes in zitten. Nadat ik alle foto’s en tekst erin had gezet, het boek had opgeslagen en weer opnieuw opende bleken de teksten weer wat te zijn verschoven. Dit gebeurde meerdere keren, maar uiteindelijk kreeg ik de teksten toch goed.

Op de voor- en achterzijde heb ik op gelijke hoogte foto’s van de recepten gezet, dit ging vrij eenvoudig met de hulplijntjes welke je naar voren kunt halen.

Na het uploaden van het fotoboek kreeg ik een digitaal voorbeeld van mijn fotoboek. Zo kon ik nogmaals controleren of alles naar wens was en het boek bestellen. Helaas bleek ook daar dat er iets mis was met mijn ontwerp. Op de voorzijde had ik namelijk een PNG-bestandje van een garde geplaatst en deze bleek als een zwart blokje te worden afgedrukt. Deze heb ik uiteindelijk maar weggelaten.

Twee dagen later, nadat mijn bestelling was geplaatst, kreeg ik in de ochtend een filmpje per e-mail vanuit de drukkerij, waarop te zien was dat mijn omslag gemaakt was. En later in de middag een filmpje dat de pagina’s in mijn omslag waren gelijmd. Negen dagen later kreeg ik een mailtje dat mijn fotoboek was verzonden. Al met al duurde het dus zo’n anderhalve week voor ik het boek in huis had.

Resultaat

Het resultaat van het boek is mooi. De kaft is glanzend en stevig. De pagina’s zijn ook stevig en schijnen niet door. De foto’s hebben zowel op de kaft, als op de pagina’s de juiste kleur en zijn goed scherp. De teksten zijn ook goed scherp. De zwarte teksten liggen er een beetje dik gedrukt bovenop, het had mooier geweest als dit ook glad was geweest, maar verder niet zo storend. Het boek zit stevig in elkaar. Al met al dus een mooi fotoboek!

Het fotoboek is A4 formaat en telt 24 pagina’s.